Pengalaman cari kerja part 3

Salam to All...

Minggu lepas dapat call dari majikan untuk buat sales streamyx... sebab UNIFI dah masuk kawasan Sungai Petani...wah! jual STREAMYX! mesti masyuk kan?
*set interview esoknya*

Sembang punya sembang, tanya pasal jobscope etc... lepas tu Abang tu kata untuk SEBULAN PERTAMA TAK ADA BASIC... "tengok pada performance baru kami bagi basic"----> Kepala hotak kau! buatnya sebulan tuh aku tak dapat jual, sia-sia je aku kerja. baik dok kat umah (marah lah, orang keja nak gaji)
Waktu kerja? 10 PAGI SAMPAI 9.30 MALAM----> mak ai, satu customer kalo amek pakej RM60 dapat RM10, RM110 dapat komisyen RM50... OMG! sapa yang nak boh internet tiap2 hari...

SEBAB TOLAK:
  1. KERJA TANPA GAJI BASIC---> Kalau minyak keta aku guna air, aku sanggup datang kerja
  2. KERJA DARI PAGI SAMPAI PETANG ---> MAAF! kul 6pm saya kena ambil mama dari tempat kerja...
#tak apa, saya tunggu yang lain... lagipun MAMA tak bagi...

Kan Yunnie dah marah~ ;p

Comments

Popular posts from this blog

Black Korean Drama

ASTRO oh ASTRO

Ladies Night pulak...