Posts

Showing posts from August, 2011

이드 무바락 Eid Mubarakh Selamat Hari Raya!!

Image
Salam to All...
~dam dam dum... bunyi mercun... selamat hari raya~ (Antara lagu-lagu yang akan berkumandang bila hari raya...)

Alhamdulillah... selesai sudah kita melaksanakan hukum Islam ke-3 iaitu berpuasa di bulan Ramadhan. Macam mana Ramadhan korang? mudah-mudahan segala amal ibadah serta kerja baik yang kita laksanakan dibulan Ramadhan di terima Allah... Ameen.

Eidulfitri kali ni, marilah kita cipta suatu kenangan yang indah dan gembira bersama sanak-saudara dan sahabat handai. Jika direnungkan semula, waktu hari rayalah kesempatan yang ada untuk kita bertemu orang yang sebelum ni menghilang dan jauh dari pandangan kita. Medium terbaik juga untuk kita susun sepuluh jari memohon maaf diatas segala dosa. InsyaAllah, dengan mengeratkan silaturahim, hidup kita di dunia akan lebih bermakna.

"Disini, UknoWana ingin memohon MAAF, jika ada POST-POST yang mengguris hati. Terima Kasih kepada semua yang sudi singgah di blog yang tak seberapa ini. mudah-mudahan UKHWAH yang terjalin di Ja…

Wordless Wednesday #raya

Image

Neomu Neomu Haengbokkae!!

Image
Salam to all...

"LOVE won't make you CRY or asked WHY"-JYJ (EMPTY)
SURATAN ATAU KEBETULAN
permulaan sesuatu peristiwa dalam hidup kita adalah disebabkan oleh KEBETULAN. Namun kita harus tahu KEBETULAN yang terjadi adalah iradat ALLAH yang telah terSURAT buat kita. Baiklah... segalanya bermula apabila aku tergerak hati untuk mengajak Cik Syafa berjalan-jalan. Tapi seperti biasa, arah tuju memang tak ada, KEBETULAN, cik Syida pun sedang menganggur kami pun decided untuk TERJAH rumah dia dan cik Sufi kekeke... (ye lah...jalan2 bulan puasa xyah jamu air...ahaks). Rumah Sufi tempat kami berdiskusi, imbas kenangan-kenangan lalu. Zaman darjah enam, Tingkatan 1-3.(Gelak pecah perut okayh) kekeke...pahala puasa jadi kurang sikit sebab banyak gelak...tapi kami kutip pahala lain...pahala menyambung silaturahim. Bukankah itu dituntut Islam. :)

SAYA PERCAYA BOLEH! MEREKA JUGA! Ini pertama kali REUNION dibuat dengan perancangan yang agak lama iaitu SEMINGGU. Siap ada group kat FB, jangan…

PEREMPUAN dan ..... (part 1)

Image
Salam to all...
Sihat semuanya? Masuk hari ni dah masuk empat bulan aku jadi penanam anggur yang belum berjaya... kekeke
Disebabkan takde kerja yang sukakan aku, aku teruskan hidup yang sementara ini dengan berbakti kepada ibu, bapa, tok, jiran tok, maksu, jiran maksu dan jiran-jiranku jugak.

Alhamdulillah juga aku berjaya mencipta rekod iaitu 12hari solat tarawikh berjemaah & 1 hari solat subuh berjamaah di surau *clap*. Namun, apakan daya, PEREMPUAN... hari ke 13 dah 'RAYA'.
Jom-Jom ke topik sebenar yang aku nak share dengan korang ni pasal PEREMPUAN.
Sejak aku bercampur gaul dengan makcik-makcik & nenek-nenek ni baru aku tahu yang WANITA ni menggemari berberapa perkara:

BARANG KEMAS dari subang, rantai leher, gelang tangan, gelang kaki dan cincin, semuannya nak kena ada...haih. Kalau pergi kedai emas berjam-jam nak pilih barang yang nak pakai. Tapi untung sebenarnya beli emas ni, harga dia kompem tak turun (emas kuning je la). Emas putih (Platinum) jadi pilihan zaman …

[TAZKIRAH] RAMADHAN UNTUK KITA!

Image
Salam to all..
RAMADHAN!RAMADHAN!RAMADHAN!
sekadar berkongsi, korang semua tahu tak, BULAN RAMADHAN adalah bulan untuk kita? Tahu? Alhamdulillah... mudah-mudahan kita tak mensia-siakan walau sesaat pun putaran masa dibulan ini (tp kita manusia...kelalaian dimana2) tak apa! sekurang2nya kita mencuba untuk menjadi yang lebih baik dari semalam.
Sesungguhnya, MANUSIA tergolong dalam 3 GOLONGAN
MANUSIA YANG CELAKA (MasyaAllah ayat aku.. tapi ini benar) ialah manusia yang HARI INI LEBIH TERUK DARI SEMALAM. hmm... NAUZUBILLAH HI MIN ZALIK.MANUSIA YANG RUGI. Dimana manusia ini tiada peningkatan dalam hidupnya iaitu HARI INI SAMA SEPERTI SEMALAM. (alamak boringnya hidup asyik buat benda yang sama...haih)MANUSIA YANG BAHAGIA. Golongan ini, sentiasa berlumba-lumba untuk menaikkan darjatnya disisi Allah. HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM. Progressive dalam kehidupan.Allah telah menyediakan pilihan bagi anak adam untuk menjadi ikutan dan panduan. Allah juga telah beri peluang untuk kita berjumpa deng…

TVXQ Challenge Quiz # 8

Image
Salam to all...
bulan2 Ramadhan ni pun aku nak gak post entry pasal TVXQ (sila yakinkan diri anda TVXQ=5) biaq pi la nak jadi HOMIN ka, JYJ ka... ada aku kisah? AKTF!

#SONG THAT MAKE YOU CRY (T_________T)

HOLDING BACK THE TEARS... (saya xleh tahan air mata pulak dgr lagu ni...sobs sobs)