Saturday, March 28, 2009

Cinta Ini- siti Nurhaliza

BETAPA ENGKAU MENYINTAI
AGUNGKAN AKU BAGAI SEORANG PUTERI
SELALU KAU PUJA DIRIKU INI
MELAYANG AKU TAK MEMIJAK BUMI
NAMUN TERKADANG KU RASAKAN
APAKAH SIKAPMU TAK BERLEBIHAN
AKU WANITA TAK SEMPURNA
BUKAN SEKILAUNYA BATU PERMATA

MARILAH BERSAMA JALANI CINTA KITA APA ADANYA
SALING MENGERTI DAN SUDI MENERIMA
KITA MANUSIA BIASA
MARILAH MENJAGA KESUCIAN CINTA RAHMAT YANG KUASA
SALING BERPADU HATI UNTUK BERDUA
DALAM DAKAPAN MESRA

NIKMATI SUKA BERBAGI DUKA
SEIRING DENGANMU AKU BAHAGIA
GENGGAM JEMARI DAN BERJANJI
SETIA SELAMANYA SAMPAI AKHIR NANTI

LAGU : KATON BAGASKARA
LIRIK : KATON BAGASKARA

missed him...MOHD FARID DANIEL
















hakikat terciptanya WANITA itu..

"Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat di bahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi..."

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan....

tersentuh dengar bait2 lagu nih...
seakan2 faham yang perempuan dicipta dari rusuk lelaki, yg dekat di hati dan bahu, maksudnya..tak perlulah merendah2kan martabat wanita, dan jgn terlalu menyanjung wanita hingga terlebih2.. jika sebagai isteri, di umpamakan bagai setara, biarpun ketua keluarga adalah suami, namun bukanlah lesen utk sang suami menghambakan isteri atau diperhambakan oleh isteri..

Friday, March 27, 2009

UKHWAH 2





































Afta present political thot aritu, ktowg sgt pueh ati.. yer la dpa 'EXCELLENT'..eventho aku pling xmnyerlah dlm drama tuh.. ha3.. xdpt deliber8 michel foucault idea betoi2. tp miss aldila kata grup ktowg bes.. ha3.. paling penting UKHWAH yg terjalin antara ktowg. semoga akan kekal sampai bila2 ameen..

Wednesday, March 25, 2009

huh... esok nk present nih... sah x tdo mlm ni...




da 3 hari brturut3 aku asik tido kul 3pg...


hmm... bukan tahajjud...xsmpt nk tahajjud... skunk ni aku ad kurang 24jam g nk jd actress fofular dl klas PT2... ha3


sabar jela...tgk la muka2 yg agak tensen nih...

Tuesday, March 24, 2009

SKETCH ON FOUCAULT AND MUSLIM THINKERS; AFGHANI, ABDUH AND RASHID RIDA


Postmodernist v Islamic thought...
25 march 2009 (3.30 pm)
-exclusively for student political thought 2; section 2


Saturday, March 21, 2009

dinnEr with Ms RoSsa











kalo bab2 wat keje giler & on da sepot, serah kt ktowgla...







tetiba jerk rasa nk rempit ke 'kubor' mkn smthng yg kt mahallah x offer.... bertapa 'romantika de amigo'nya ktowg mkn kt sna...







Rossa oder lamb chop (blik mmg bawu kambing la jgk...ha3)







aku oder black pepper steak (hmm...bley la)







(tp lg bes kalu ad 2 owg sista lg... tp, diowang blik Penang plak...ktowg kaki+kapla makan, xde pantang2; selain pantang jumpe, pantang tengok & pantang xabes...ha3)














bila yer bley kuar mkn reramai; Rossa, weda, sheda, eza, sue, syefa, nuha, wani etc.. ha.. bila kenduri kawin la... aku belanja.... muahahahahahahhah....






makanan arini:






  • Lamb chop : RM10



  • Black pepper steak : RM9



  • Somtan (pic) : unknown



  • ABC : ntah... ha3



  • fresh owen

  • limau suam



total: RM28 (okay la tu!)

Friday, March 20, 2009

Garage SaLe!!!


Rm 0.20 (VCD) / RM2 (book)

tak tahulah... setiap kali Garage sale aku mesti nak beli something... dis wik aku 'mengorbankan' duit aku.. ha3.. isk3 menda yg aku bli pon ada pekdah gak... book, cincin and vcds... ha3..
owh..cincin RM2..afta diskaun dr Sue...

Thursday, March 19, 2009

Tuesday, March 17, 2009

HAPPY FAMILY!!!!

jOhnny Depp
nO 5: JOLIE-PITT



nO 4: CRUISE










NO 3: BECKHAM'S











NO 2: RASHIDI & VANIDA













NO 1: AIDID & NORZIE





Sunday, March 15, 2009

KETIKA CINTA- OPICK

Ada tiada rasa dalam jiwa
Rindu akan memanggil-Mu
Karna setiap jiwa t'lah bersumpah
Setia hanyalah kepada-Mu

Bila cinta ada di dalam jiwa
Wangi bunga dunia tanpa nestapa
Segala yang dirasa hanyalah Dia
Hati 'kan memuja hanya pada-Nya
Ketika cinta memanggil

Gemetar tubuhku
Ketika cinta memanggil
Hangatnya nafasku
Ketika cinta memanggil
Menderu sang rindu
Ketika cinta memanggil

Rindu... rindu... rindu qalbu
Memanggil-manggil nama-Mu
Seperti terbang di langit-Mu
Tenggelam di lautan cinta-Mu
Bertabur qalbu yang rindu
Melebur menjadi satu
Bagai menari diiringi pelangi
Ketika cinta memanggil

Hey... biar betik!!

Baru2 nih aku bc menda nih kt blog YB zulkifli noordin (kulim/bdr baru) agak terkezut jugak taw facts nih..



aku nk share ngan korg....



Pendedahan oleh YB Ketua Pembangkang Dato’ Seri Anwar Ibrahim dalam ucapan bahas belanjawan pagi tadi yang menyatakan bahawa gaji tahunan Pengerusi Syarikat Bekalan Air Selangor Bhd. (Syabas) adalah RM5.1 juta setahun.



Perkiraan mudah dan memaklumkan kepada sidang Parlimen tadi bahawa dengan gaji RM5.1 juta setahun, perkiraannya menjadi saperti berikut:



Setahun - RM5.1juta

Sebulan - RM425,000-00

Sehari (8jam) - RM14,166-00

Sejam - RM1,770-00

Seminit - RM29-51




  1. Kalau dibanding dengan gaji Speaker Parlimen @ RM18,000-00 sebulan, gaji setahun Pengerusi Syabas ini boleh menanggung YB Speaker selama 23 tahun;

  2. Kalau dibanding dengan gaji/ elaun Ahli Parlimen @ RM12,500-00 sebulan, , ianya boleh menanggung 34 Ahli Parlimen tiap bulan.

  3. Kalau disbanding dengan gaji anggota polis @ RM1,000-00 sebulan, ianya boleh menanggung 425 anggota polis tiap bulan atau bersamaan dengan 5 pangkalan Unit FRU

  4. Kalau disbanding dengan bayaran purata bil air bulanan pada kadar RM50-00 sebulan, ianya boleh menanggung 8,500 buah rumah.

  5. Saya berpendapat sesuatu perlu dilakukan untuk memastikan tidak berlaku ketirisan atau kebocoran dalam pengurusan dan perbelanjaan syarikat awam.

Presiden Barack Obama sendiri apabila menilai syarikat yang perlu diberi bantuan telah memutuskan supaya ada siling bagi gaji/ pendapatan Pengerusi/ Pengarah Urusan syarikat-syarikat yang kadang-kadang adalah melampau.


Benarlah kata seorang pujangga besar islam;


“bila aku ke Barat aku nampak Islam walaupun tiada Muslim, tetapi bila aku pulang ke Arab, aku tidak nampak Islam walaupun ramai Muslim”.


Islam mengajar kita supaya berhemah, berjimat dan sentiasa mengutamakan orang lain terutamanya kalau melibatkan rakyat miskin dan bawahan. Tetapi nampaknya Kerajaan Islam Hadhari Malaysia menepati apa yang disebut oleh pujangga Islam tersbut.


Yang benar,


Zulkifli Bin Noordin

Friday, March 13, 2009

D' Golek... hmm..wallah!!


MENU- itik golek & ayam golek
HARGA: itik (RM18), ayam (RM 15)
DRINKS: apple susu, carrot susu, fresh owen (RM2 each)

CRITICS:
- ayam golek dier mmg best!! lembut gIler..huh..pueh hati makan. cume sos die kureng MENYENGAT...( 3.5 bintang)
-itik golek= setelah bergolek nk dkt 1 jam, still xmasak, myb kna tunggu 3-4jam baru HAVOC kot..ha3

xper nxt time g 2nggu 3-4 jam. makan baru BEST!!!!

(special thankS to KAK WEDA, KAK SHIDA= cz blanja den arini... Kak ROS (driver ktowg yg sgt rock = bwk keta cam pelesit gak kekadang...ha3)


transport arini pon sponsored by KEMBARINA = SAGA-NEO (HA3)

Tuesday, March 10, 2009

Hitler:revisited (10 march 09)





UKHWAH 1

Salam 2 all...

ya Allah arini rasa cam mimpi... mimpi ker? xla, reality bkn fantasi... Aku jmpa kak Jannah(my x-rummate).. diam xdiam dank dkt 1 tahun xjmpa. skunk ni KJ da ada anak (UMAR FAROUQ) comey...dan anak yg sgt baik, xmerengek..

special thank to: EZA, KAK NUHA, KAK WANI & MR.RAZI cz buatkan angan2 aku jd nyata... ha3 'ARIGATO GOZAIMAS'. korang mmg rock la... nant ader rezki, kita nek GENTING plak.. hehe..(tempat judi gak nk p)..

arini gak aku da blay drive keta kt UIA... cam xcaya, slama nih simpan jerk lesen tuh... xleh jd cz FATIN da bley bwk keta.

Apa2 pon ALHAMDULILAH!!!

Friday, March 6, 2009

Andai...

sEtiap tata aku perhatikan,
tertib xku abaikan...
bertemu kamu satu impian,
meniti takdir yg belum pasti berkesudahan,
namun itu bukan segala...

ANDAI
bukan CINTA yg buat kita berpadu,
bukan RINDU yg buatkan kau dan aku bertemu,
bukan SAYANG yg berteluku di hati,
biar hanya sekilas rasa kasih berdua,

Walaupun,
harapan menggunung,
impian melangit,
realiti tak sedalam lautan...

andai itu takdir berdua,
ku kan terus menunggu...
detik bahagia yang pasti menjelma...

Yakinku,
Kau hanya untukku,
ciptaan Yang Esa,
Penguasa Segala...

I mEt YB SalahuddiN

Semalam Alhamdulillah dapat join majlis ilmu..(majlis ilmu ke?)
yup majlis ilmu; Dialogue on PPSMI: destroying or building the nation.

Panel: YB SALAHUDDIN AYUB (PAS)
YB TAJUDDIN (UMNO)
(ada lg panel, tp xingt nama, nanti da lama2 bru ingt.. ha3)

pegi pon cz ad YB Salahuddin, i extremely admired him, 2nd time la jmpa die live! b4 ni AUKU AMENDMENT pon die dtg.

Majlis dimulakan dgn DINSMAN bersajak.... bes sajaknya.. meremang bulu roma, tp pastu die kna tgur ngn YB Tajuddin (sgt sarcastic). biar la die nk xpress rasa die, naper nk marah, org mkn cili terasa pedasnya..

Yg nk 2lis ni, mmg professional GILA YB SALAHUDIN, xterkuar tajuk pon. no political sentimen at all.. i'm impressed! salute la kt YB! He is extremely differ from UMNO reps and AMK. they r more towards politoics.

one more thing, YB Salahudin mmg xkn lari dr gna VOLTAIRE punya quote;
"It is dangerous to be right when the government is wrong"

Aku pon ada quotes from VOLTAIRE gak:
"Governments need to have both shepherds and butchers"

carLzeguet iNtriGue

Tuesday, March 3, 2009

assignment3.... pening!!!

Campus life!!! ha... dis week mmg week 'MAMPUS' aku, kena antar suma assignment ni;

1) INTRO TO LAW & GOVERNMENT: ANTI- HOPPING LAW (11/3/2009)
2) INTERNATIONAL RELATIONS : PEDRA BRANCA (12/3/2009)
3) POLITICAL THOUGHT : FOUCAULT, RASHID RIDA', MUHD ABDUH, AL-AFGHANI- SKETCH (13/3)

OPSS... INTER DATES NI PON ADER GAK!!

PARENTING: 7/3
HS SPORT CARNIVAL : 8/3
MAULIDUR RASUL (BERARAK): 9/3...

YA ALLAH, PERMUDAHKAN URUSAN KAMI... AMEEN..

CARLZEGUET INTRIGUE

Monday, March 2, 2009

Syukur....

Ayni aku rase sgt bertanggungjawab jd owg tengah...
aku da satukan 3 hati yg sblm ni terpisah cz slah faham..Alhamdulliah Ya Allah, skurang2nya dlm hati diowg stil ad kasih syg 2 each other.