Housebird keeper yang B.A.N.G.A.N.G!

Salam to All...
thanks to Allah, arini Halimatus Saadiah Residents cuba untuk buat amal terhadap salah satu makhluk Allah iaitu HAYAWANAAT!! (haiwan2)...

7am depart from MAHALLAH
7am la sangat kan, aku pon turun kul 7.15am..hahaha.. kna perli rapat
"aik wana, komiti pon turun lambat ke?"
aku pon wat selamba jawab...
"alah, kalo saya turun awal pon, yang len lambat, bas xjln gak...hahah"
 before depart to zoo

8am ARRIVED at ZOO
huh! kat letter tuh tulis we are from SMK LEMBAH KERAMAT! ape ke pekak operator tuh! jauh sangat UIA & SMK LEMBAH KERAMAT... okayh... malas bising...  lets say ''kimchi''
wana + nuha + eza + nurul
kitorang ditempatkan di BirdHouse (2nd largest part in zoo after SAVANAH )
atas lori nak g BIRDHOUSE
BIRDHOUSE! here we are!
1st tugasan yang ktowg kena wat adalah bersihkan laman sangkar burung yang besar2 tuh.. kerja yang memang memenatkan...sebelum mula tugas da kena tengking dengan keeper kat situ! da wat mood aku swing! okayh wana sabar2.. u are an educated person.. 
aku memang xsuka wat keja tanpa hiburan pastuh aku pon buka mp3 dalam playlist aku iaitu LOVE, BOOM-BOOM & LOVE LIGHT etc... sempat lagi menari GEE ngan eza & nurul hahah..

pas siap cakar +sapu+ sodok sampah... ktorang diberi mandat bersihkan kandang EMU & WALLABIES... EMU tuh, ngeri! Eza sangat takot! hahah...
terpijak najis emu? hmm... menda biasa... btw wallabies tuh sangat pemalu! asik berkurung jer...
okay! suma kita rest 20min!
tapir cipan nih... tido..nyenyak kan?? siap berdengkur okayh!
okayh!!
KEBENCIAN BERMULA!
after rehat 20 min tuh, ktorg pegi balik tempat tuh, as expected cuci kandang sampai kul 12.30.. sampai aku disudu oleh 'adik' (nama burung ) kekeke...
dapat reaht sampai 2.30pm... pas tuh, ktowg pegi semula dlm 2.45pm... kira 15 min late...

....waiting & keep waiting....

''akak, nak wat keje ape eh?" wana 
''jap, akak tanya abg tuh.." kak keeper
"korang patot masok kul bape?'' abang keeper
''ktorg datang tadi, xder orang" wana
"da tuh, xtaw tanya ke?"bla...bla...suh diowang balik ar!" abang keeper
" nak balik ar nih! terima kasih la!" wana (aku volunteer bukan KULI!)

ktorg dihantar ke satu bilik, kononnya nak tentukan naseb ar...
muka ketat... tunggu di bicarakan..
arakian masuklan Zoo pnya officer... 
they said that our section & session of community service is TERMINATED due to none of  us DOING WORKS all day long! only one person did... itu pun she tells the wrong name! weyh! TAK LOGIK ar pompuan... xkan dalam banyak wat keje cam nak mampus ko nampak sorang jer!
xpasal2 aku BERTEGANG URAT ngan ko tadi kan?
i'm not going back to that place again! its my promise!

we are conducting COMMUNITY SERVICE not SLAVERY SERVICE!

Comments

- eiNa - said…
belagaknya abg keeper tu.. tak bleh cakap baik2 ke dgn org..
eheh.. eina plak yg bengang....
jaenurr said…
krn mereka hidup dikalangan hayawanat...maka dgn sendirinya...perwatakan dan pemikiran mereka pon sme ngn binatag kt c2...x ucapan thax...dilayan seperti kuli..dn dihalau seperti kucing jalanan...
UknoWana said…
eina: mmg bengang wana smalam... geram gler!

jaenurr: 2 la hang xwat keje..hahahah

Popular posts from this blog

Black Korean Drama

ASTRO oh ASTRO

Ladies Night pulak...