cObA...ikhlas DARIKU

Salam to ALL
tyme aku rilek2 td aku dgr lagu FAIZAL TAHIR -COBA (kali ni mmg aku hayati abes la..) COBA kita sama2 HAYATI bait2 dier.. jom..
"Cuba kau dengar
Cuba kau cuba
Diam bila ku cuba
Tuk berbicara dengan kamu.."
bg aku ad maksud tersirat.. mcm Allah said to us.. CUBA kamu diam dan dengar apa yg Allah ingin sampaikan.. bila Allah turunkan Al-Quran; KALAM ALLAH...scr xlangsung signal Allah da antar wat umat manusia..

"Dan bila kau bersuara
Setia ku mendengar
Agar tenang kau merasa"
Setiap kali hamba-Nya mengadu pada-Nya, tak pernah ALLAH berpaling dari mendengarnya.. Malah ALLAH juga berfirman..''andai hamba-Ku datang dengan segunung DOSA bersamanya, dan dia Ikhlas utk BERTAUBAT, aku akan terima taubatnya, selagi dia x menduakan AKU".. Tidakkah kamu hamba berasa SENANG dgn ini.. Percayalah.. pintu taubat sentiasa terbuka untuk semua..


"Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bilaTiada lagi teman bermain
Kau pulang tuk dapatkan aku
Itulah aku…padamu.."
TAPI biasalah MANUSIA, sentiasa dalam alpa.. xpernah nk menghargai SEGALA yg ALLAH berikan buatnya..NIKMAT... HANYA... NAMPAK ALLAH bila dalam kesusahan... bila di ambang maut.. MASYAALLAH.

# takut andai termasuk dlm golongan yang KUFUR NIKMAT ALLAH... pimpinlah aku andai aku tersesat, terimalah aku andai aku dibuang, gilaplah aku andai aku malap, ingatkan aku andai aku alpa...thanks to FAIZAL TAHIR..mybe dia pon xtaw yg lirik lgu nih ada unsur ketuhanan..

Comments

Nana Mint Lee said…
thanks for dropping by my blog ^^!

Popular posts from this blog

Black Korean Drama

ASTRO oh ASTRO

Ladies Night pulak...