Saturday, July 17, 2010

Kenduri-Kendara

Salam to All...
hahahaha....entry macam ada kenduri besar2 je kan? saja nak promote kelebihan hidup berjiran. Rugi kalau kita ada jiran-jiran tapi tak bergaul dan bertegur sapa. Ukhwah dan silaturahim yang terjalin bakal longgar dan terlepas. Tau tak korang, jiran ni fungsinya lebih besar dari sedara mara? Contohnya kalau malang menimpa, jiran terdekat adalah orang pertama yang kita akan cari, kalo nak tunggu sedara mara mungkin lambat. jadi janganlah sombong dengan jiran-jiran anda. Aku kira bernasib baik kerana dapat jiran-jiran yang sporting dan best! Alhamdulillah aku kenal jiran-jiran aku dan bertuah dapat mengenali diorang. Jiran Maksu pon aku rapat disebabkan aku ada 3 rumah yang aku selalu bertempek setiap kali balik rumah. Malam (tidur) dok rumah sendiri, Pagi (sarapan)dok rumah tok, Tengah hari (lunch) singgah rumah Maksu. Kalau rajin berjalan-jalan kat rumah Mak Uda. Memandangkan family member tak ramai, jadi aku rapat dengan Mak su & Mak uda, So jiran-jiran diorang, jiran aku jugak...

Birthday Ipan (jiran-jiran Maksu)


No comments: