Travel Trouble part 2

Salam to all...
lama pulak nak cari mood menulis pasal trip to Hong Kong... sebab tak tahu kat mana nak mula balik... okaylah, sekarang, nak buat teknik IMBAS SEMULA atau dalam in english we called FLASHBACK...

19 APRIL 2011 (00:00am)
Semua berkumpul di MPH untuk buat solat hajat berjemaah & bagi briefing terakhir sebelum berangkat ke Hong Kong jam 03:01am.
pia dah macam jemaah haji pulak... 
nampak kotak kat atas ni? dalam tu ada kitab suci Al-Quran untuk di bawa ke Masjid Kowloon Hong Kong... 
HKD & RM...
waaniy & zaki the money changer! hahah
namja2 yang tersungkur sebelum berperang~ hehe..biasalah kul 2pagi kowt...diorang xpernah tido lambat...

LCCT PUNYA CERITA~
Alhamdulillah kami sampai di LCCT sebelum jam 05:00am... tapi disebabkan LEMBAB! LENGAI! LEMBUT! LAMPI! insan bernama JAMIL (nama sebenar) dari RM TRAVEL & TOURS (korang jangan ambil pakej from this company sebab kami dah terkena...memang menyirap!) 
bengang tak dapat solat subuh sepasal, lepas tuh kami kena bayar untuk luggage RM28 seorang... aigoo... mujur dalam dompet aku ada RM50... haisy! yang tak puas hatinya... time briefing bila kami tanya pada KHADIJAH (sedara encik JAMIL hahah) she said that everyone has 15KG each... maknanya dia dah bayar untuk luggage kami la...tup tup! kami kena bayar! omang ai! dah la on the spot beli tiket untuk advisor kami. kesian pada Kak Su (advisor) berlarian untuk kejar flight... 
setiap kejayaan program mesti ada WANITA hahaha...
@abil @pepe@ain@nini@kaksu@waaniy@noni @keyna
K.R.I.S.PATI.H
@shapik @helmy @zaki @alif @fareez @farid

 dan yang lain...
flight AK76 depart 07:10am

DRAMA KOREA @ HONG KONG?
disebabkan agak lambat & banyak prosedur yang nak kena ikut, kami dah macam dalam drama korea...tang mana? hmm... tang kami tahan pintu balai perlepasan dari ditutup...kekeke...sebab tunggu Kak Su, dia paling akhir sampai kat balai perlepasan. mujur akak yang jaga pintu tu baik... Drama Hong Kong? kekeke... itu hanya diaplikasikan pada diri ini sahaja apabila mesin imbasan itu BERBUNYI! kya!! watak aku inspektor okay! bukan penjenayah...(tiba2 teringat scene YunHo jadi polis dalam BUG...) mungkin jacket jeans tu ada besi terlarang hahah...
anak angkatku...kekeke
~ i got you... under my skin...eh! sky~
setelah mendarat... nak dapatkan cop immigration HK

HELLO HONG KONG!
Alhamdulillah kami selamat sampai lebih kurang jam 11:30am... Mujur wajah-wajah mereka masih manis dipandang dan begitu teruja sampai di sana. Acara kami bermula jam 17:45 iaitu makan malam, sebelum itu acara bebas. APA YANG BEST DI HONG KONG?
kami menginap di hotel CARITAS BIANCHI LODGE...berdekatan dengan TEMPLE STREET & LADIES NIGHT MARKET 

TUJUAN UTAMA KE HONG KONG
 
HONG KONG POLYTECHNIC UNIVERSITY (sila klik )
Setelah meminang banyak university terbaik Asia & pinangan kami ditolak... jadi mungkin Jodoh kami bertemu university ni. Syukur kerana pemilihan universiti ni sebagai kayu pengukur untuk penambahbaikan hostel kami tidak sia-sia. Banyak ilmu yang kami timba di sini (wah! tiba2 aku jadi skema pulak! tukar mode!) kekeke...baiklah... nak bagitahu yang system kat sini agak sedikit berbeza dari system yang ada di Mahallah kami.
  1. Nama setiap asrama (HALL) berdasarkan kata-kata atau peribahasa dari CONFUCIUS. Contohnya XUEMIN HALL 
  2. terdapat begitu banyak fasiliti untuk kegunaan pelajar seperti DANCE ROOM, SNOOKER, GYM, KARAOKE dan banyak lagi selain WASHING MACHINE, PANTRY & COMPUTER ROOM (tp diorang ala2 ITD kat Mahallah tu)
  3. Sempat bertanya pada Alex mengenai cara nak tarik student, jawapannya ada makanan & something attractive...
  4. STUDENT CARD a.k.a RECHARGE CARD: setiap pelajar boleh recharge sendiri card diorang menggunakan mesin. Kalau di RUQAYYAH agak leceh sebab officer yang tolong rechargekan... HALIMAH belum ada.
 jauh nau dari campus ke kolej...huhu..
student leaders 
@bernice@martin@alex 
gambar kenang2kenangan bersama

tO bE cOnTiNued~ (photo credit to Mr. Ahmad Zaki Zainul)

Comments

Popular posts from this blog

Black Korean Drama

ASTRO oh ASTRO

Ladies Night pulak...